INFORMACJE O PROJEKCIE

„Eksperymenty z Terpentyną”

nr 233/RPLU.12.02.00-06-0061/17-00

 

Projekt „Eksperymenty z Terpentyną” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa 12 Edukacja, kwalifikacje i kompetencje Działanie 12.2 Kształcenie ogólne na podstawie umowy o dofinansowanie projektu nr 233/RPLU.12.02.00-06-0061/17-00 podpisanej w dniu 06.12.2017r. pomiędzy Zespołem Placówek Oświatowych im. Batalionów Chłopskich w Terpentynie a Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego.

Projekt realizowany jest w terminie od 01.02.2018 r. do 30.06.2020 r.

Wartość projektu: 644 460,00 zł w tym:

  • 612 210,00 zł – kwota przyznanego dofinansowania pochodzącego z:
    • środków europejskich: 547 791,00 zł,
    • budżetu państwa: 64 419,00 zł,
  • 32 250,00 zł – kwota wkładu własnego pochodzącego z budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
  • koszt przypadający na jednego uczestnika: 3 391,89 zł.

Celem projektu jest zwiększenie szans rozwojowych 150 uczniów (80 kobiet, 70 mężczyzn), wzrost kompetencji 40 nauczycieli (34 kobiet, 6 mężczyzn) oraz wzrost jakości kształcenia w Szkole Podstawowej w Terpentynie m.in. poprzez zajęcia dodatkowe dla uczniów z kompetencji kluczowych (jęz. obcych, przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i ICT), szkolenia dla nauczycieli oraz doposażenie bazy dydaktycznej Szkoły Podstawowej do 30.06.2020 r.

 

W ramach Projektu realizowane będą następujące zadania:

  • Szkolenia dla nauczycieli (okres realizacji: II – IX 2018):
  1. Kompetencje cyfrowe, wykorzystywanie ICT i e-podręczników w nauczaniu, 3gr*8os*16h.
  2. Innowacyjne metody edukacyjne, 2gr*8os*16h.
  3. Nauczanie metodą eksperymentu, 2gr*8os*16h.
  4. Pedagogika specjalna, 1gr*8os*16h.
  5. Nauka programowania, 2gr*8os*32h.
  6. Terapia pedagogiczna, 1gr*6os*16h.

 

  • Kluczowe kompetencje i postawy (okres realizacji: VI 2018 – VI 2020):
    • Języki obce:
  • Język angielski – zajęcia rozwijające:3gr*8os.*16h/semestr*4SEM(śr. 1h/tydz/gr)=192h.
  • Język angielski – zajęcia wyrównawcze:3 gr*8os.*16h/semestr *4SEM(śr.1h/tydz/gr)=192h.
  • Język niemiecki – zajęcia rozwijające:1 gr*8os.*16h/ semestr *4 SEM = 64h.
  • Język niemiecki – zajęcia wyrównawcze:1 gr*8os.*16h/ semestr *4 SEM = 64h.
    • ICT/programowanie:
  • ICT/programowanie – zajęcia rozwijające:4 gr*8os.*32h/ semestr *4SEM = 512h(śr. 2h/tydz/gr).
    • Zajęcia matematyczno-przyrodnicze:
  • Przyroda – zajęcia rozwijające:18 gr*8os.*5h/ semestr *4SEM (śr. 1h/mc/gr)=360h.
  • Geografia za oknem – zajęcia rozwijające:3 gr*8os.*16h/ semestr *4SEM (śr.1h/tydz/gr)=192h.
  • Matematyka – zajęcia rozwijające:4 gr*8os.*16h/ semestr *4SEM (śr. 1h/tydz/gr)=256h.
  • Matematyka – zajęcia wyrównawcze:4 gr*8os.*16h/ semestr *4SEM (śr. 1h/tydz/gr)=256h.

 

  • Doradztwo edukacyjno-zawodowe i wsparcie specjalistyczne (okres realizacji: II 2018 – VI 2020)
  • Doradztwo edukacyjno-zawodowe indywidualne:150 os.*śr.3h=450h

Wsparcie specjalistyczne:

  • Zajęcia indywidualne specjalistyczne z uczniami z niepełnosprawnością:5os*20h/ semestr*4SEM=400h
  • Konsultacje psychologiczne indywidualne:5 os*20h/ semestr*4SEM=400h
  • Zajęcia logopedyczne:10gr*4 os*16h/ semestr*4SEM(śr. 1h/tydz/gr)=640h

 

Planowane doposażenie bazy dydaktycznej szkoły na potrzeby realizowanych zajęć:

  • wyposażenie pracowni ICT (m.in. 25 komputerów przenośnych wraz z oprogramowaniem biurowym i antywirusowym, drukarka 3D, urządzenie wielofunkcyjne, monitor interaktywny, wizualizer, system do zbierania i analizowania odpowiedzi, mobilna tablica interaktywna wraz z projektorem),
  • wyposażenie pracowni przyrodniczej (m.in. mikroskop z podłączeniem do komputera, mikroskop USB, zestawy szkiełek nakrywkowych, zlewek, szalek, próbówek, pipet, soczewek, magnesów, zestawy optyczne, wagi elektroniczne, lupy, stopery, ciśnieniomierze, mierniki, taśmy miernicze, statywy na próbówki, termometry laboratoryjne,  igły preparacyjne, preparaty mikroskopowe, siłomierze, zasilacze, fartuchy laboratoryjne, okulary ochronne, model serca, model skóry człowieka, model szkieletu człowieka, model budowy anatomicznej człowieka, aparat fotograficzny, obrotowa mapa nieba, przewodnik do rozpoznawania gwiazd, dygestorium, modele do budowania cząsteczek),
  • pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji zajęć językowych (m. in. książki, słowniki multimedialne, słuchawki z mikrofonem, głośniki, gry komputerowe, oprogramowanie do tablic interaktywnych, plansze dydaktyczne),
  • liczne pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wsparcia specjalistycznego związanego z niepełnosprawnościami i zaburzeniami rozwojowymi wśród uczniów.

 

Warunki uczestnictwa w projekcie:

  1. Kryteria formalne:
    • status ucznia klasy I-VIII lub nauczyciela Szkoły Podstawowej w Terpentynie lub filii szkoły w Dzierzkowicach Woli,
    • złożenie kompletu prawidłowo wypełnionych dokumentów rekrutacyjnych, o których mowa w § 4 pkt.7,
    • kolejność zgłoszeń;
  2. Kryteria merytoryczne dotyczące uczniów:
    • chęć udziału we wsparciu wyrażona przez rodzica/opiekuna prawnego,
    • wyniki nauczania z danego przedmiotu kwalifikujące do grupy Uczniów zdolnych lub mających trudności w nauce z danego przedmiotu (opinia Nauczyciela danego przedmiotu na podstawie wyników Ucznia z danego przedmiotu) – w pierwszej kolejności na zajęcia przyjmowani będą Uczniowie osiągający bardzo niskie i bardzo wysokie wyniki,
    • płeć – kobiety i mężczyźni będą miały równy dostęp do projektu,
    • niepełnosprawność – priorytetowo będą traktowane osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności,
    • kryteria dodatkowe dla zad. 3 – opinia wychowawcy o potrzebie objęcia wsparciem;
  3. Kryteria merytoryczne dotyczące nauczycieli:
    • chęć udziału w szkoleniu,
    • adekwatność szkolenia do specjalizacji danego nauczyciela (np. nauczyciele uczący ucznia niepełnosprawnego lub z dysfunkcjami będą przyjmowani w pierwszej kolejności na szkolenie dotyczące pedagogiki specjalnej),
    • pozytywna opinia dyrektora szkoły.

 

Rekrutacja do projektu będzie odbywać się w następujących terminach:

  1. dla Uczniów: VI-IX 2018 i VIII-IX 2019 dla zadania 2 i w trybie ciągłym dla zadania 3, aby reagować na ewentualne problemy uczniów,
  2. dla nauczycieli: II-III 2018 dla zadania 1.

 

Zakładane rezultaty projektu:

  • liczba nauczycieli, którzy uzyskają kwalifikacje lub nabędą kompetencje po opuszczeniu programu – 36,
  • liczba uczniów, którzy nabędą kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu – 135,
  • liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 1.

 

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie oraz dokumenty rekrutacyjne dostępne są w zakładce „Do pobrania”, a także w Biurze Projektu w Zespole Placówek Oświatowych im. Batalionów Chłopskich w Terpentynie.