READ ON! A Class Library Project for Schools pod opieką pani Eway Bis

Od 2017 roku w naszej szkole realizowany jest innowacyjny projekt wspierający czytelnictwo w języku angielskim wśród dzieci w wieku 10 – 13 lat.
Projekt READ ON ma zasięg ogólnopolski. Organizatorem Projektu jest Oxford University Press. Główną ideą jest zachęcenie do czytania i wyrobienie nawyku czytania poprzez dobór lektur o odpowiedniej tematyce i na odpowiednim poziomie trudności dostosowanym do indywidualnych możliwości każdego dziecka.
Uczniowie naszej szkoły otrzymali do dyspozycji zestaw 70 lektur w języku angielskim o różnorodnej tematyce oraz na odpowiednim poziomie językowym (zgodnym z założeniami podstawy programowej dla klas 4-6 oraz nieco poniżej i powyżej wymagań). Dzięki temu mają możliwość czytania książek zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i rozwijają kompetencje czytelnicze zgodnie ze swoim aktualnym poziomem znajomości języka.
Projekt READ ON umożliwia pogodzenie różnorodnych potrzeb uczniów uczących się w jednej klasie i oferuje tym samym doskonałe rozwiązanie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Z pewnością każdy zainteresowany znajdzie coś dla siebie, gdyż program skierowany jest do wszystkich uczniów, bez względu na poziom zaawansowania a publikacje są na różnym poziomie językowym. Biblioteczka zawiera m.in. książki przygodowe, o tematyce młodzieżowej, literaturę faktu – w tym ciekawostki na temat krajów anglojęzycznych, adaptacje baśni i literatury klasycznej, są też książki o tematyce przyrodniczej, sportowej, historycznej czy też detektywistycznej. Jak wiadomo, czytanie poszerza horyzonty myślowe, rozwija wyobraźnię przenosząc czytelnika w dowolny czas i przestrzeń a przy tym dostarcza wiele przyjemności .Uczniowie są zachęcani do przeczytania w ciągu roku szkolnego jak największej liczby książek i dzielenia się swoimi wrażeniami i opiniami na ich temat wykonując różnorodne zadania i projekty zaproponowane przez nauczyciela.
Od kilku lat Projekt READ ON jest prowadzony przez Oxford University Press we Włoszech pod patronatem British Council i Ambasady Wielkiej Brytanii w Rzymie. W Polsce jest prowadzony od 1 października 2016 roku prze Oxford University Press Polska Sp. z o. o.
Cele projektu:
• rozwijanie kompetencji językowych i czytelniczych oraz umiejętności kluczowych dla odniesienia sukcesu w XXI wieku ( m.in.: myślenie krytyczne, wyszukiwanie i zarządzanie informacją, komunikowanie się) poprzez zachęcanie dzieci do czytania i kształtowanie nawyku czytania dla przyjemności
• wspieranie rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dzieci oraz inspirowanie do działania poprzez promocję czytelnictwa
• wychodzenie naprzeciw Specjalnym Potrzebom Edukacyjnym poprzez umożliwienie dzieciom rozwijania kompetencji czytelniczych w sposób dostosowany do indywidualnych możliwości każdego dziecka
• wsparcie szkół i bibliotek w zakresie rozwijania czytelnictwa wśród dzieci zgodnie z założeniami Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2016-2020.

Korzyści dla szkoły:
• zmiana nastawienia uczniów do czytania i nauki języka angielskiego
• wparcie dla nauczyciela w osiągnięciu zamierzonych rezultatów pracy z uczniami
• włączenie w proces edukacyjny uczniów ze specjalnymi potrzebami
• poprawa osiągnięć uczniów w zakresie umiejętności posługiwania się językiem
angielskim
• rozwój kompetencji językowych i czytelniczych leżących u podstawy sukcesów w szkole i w życiu zawodowym
Nawiązaliśmy także kontakt z Biblioteką Centrum Brytyjskiego UMCS w Lublinie. Z uczniami klas IV-VI wyjeżdżamy na lekcje biblioteczne prowadzone przez panią mgr Elżbietę Stelmach- Misztal. Dzieci mogą zapoznać się z biblioteką językową, nauczyć się ciekawych metod przyswajania języka obcego na różnych poziomach zaawansowania. Takie doświadczenia są bezcenne!
Naszym młodym czytelnikom i ich rodzinom życzymy miłej i owocnej lektury !

 

 

Komentarze są wyłączone.